lettergrootte wijzigen

Kwaliteit, wat heeft ú eraan?

MW_SE_0073.jpg (1)

Wat is kwaliteit? Wanneer bieden we als zorggroep Maas & Waal kwaliteit? En wie is daar verantwoordelijk voor? Kwaliteit is persoonlijk: lekker eten, leuke activiteiten, warme zorg. Het is allesomvattend: dus gaat het ook om zorgvuldig omgaan met de beschikbare middelen, zorgen voor deskundige en betrokken medewerkers, aangename gebouwen en goede hulpmiddelen. En kwaliteit is veranderlijk. Dat maakt dat het nooit af is; kwaliteit is een continu proces van luisteren, leren en verbeteren. Dat kunnen we niet alleen maar doen we samen. Met u! Kwaliteit komt volgens ons namelijk tot stand in de relatie tussen cliënt, naaste en professional.

Verrassend genoeg merken wij dat kwaliteit vaak niet om ‘grote’ zaken gaat. Verantwoorde en veilige zorg worden als vanzelfsprekend ervaren. Daarentegen ervaren cliënten in aandacht, persoonlijk contact en gezelligheid werkelijk kwaliteit.

Het zijn dan ook diezelfde cliënten die vóór alles en iedereen beoordelen hoe het gesteld is met onze kwaliteit. De bewoners van onze zorglocaties, de ouderen die thuis zorg ontvangen, de mensen die gebruikmaken van onze dagbesteding of revalidatie: zij bepalen of wij de goede dingen doen en de dingen goed doen.

Daarnaast verantwoorden wij ons uiteraard naar de maatschappij; zorggroep Maas & Waal wordt immers betaald uit publieke middelen. Ook houden wij ons als zorginstelling aan wet- en regelgeving, zoals de invoering van het Kwaliteitskader verpleeghuiszorg en de diverse toetsingskaders. Tot slot laten wij de financiers van de zorg zien of wij in voldoende mate ‘doelmatige en passende zorg’ bieden. 

  • Streven in krachtenveld

    We streven er als zorggroep Maas & Waal naar om aan de vereisten te voldoen die gesteld worden aan de kwaliteit van zorg. Evenals andere zorginstellingen in Nederland staan we daarbij onder druk door beperkte middelen en arbeidsproblematiek. In dit krachtenveld doen wij ons uiterste best om onze cliënten de zorg te leveren die zij ervaren en waarderen als kwaliteitsvol.

Wilt u meer weten over de manier waarop zorggroep Maas & Waal zijn kwaliteit verantwoord? Klik dan hier.

'Koerstvast op de stroom van nieuwe mogelijkheden' is de titel van het meerjarenbeleidsplan 2020-2023. Hoe dit meerjarenbeleidsplan zich verhoudt tot en bijdraagt aan de missie van zMW en daarmee ook kwaliteit van zorg ziet u op een grafische illustratie die u kunt bekijken door hier te klikken.

Direct contact over wonen en zorg?

Onze klantenservice helpt u graag

(0487) 59 96 66
bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur Klantenservice@zmw.nl Contactformulier

Nieuws en berichten

  • 13 mei 2023 Het regent bij zMW!

    Gisteren, 12 mei, was het De Dag van de #Zorg, maar al de hele week stond in het teken van deze dag. Collega's kregen van hun leidinggevenden een cadeaudoos, met een zMW-paraplu, een kaart met een cadeaubon, en een doosje #complimenten. Lees meer >