lettergrootte wijzigen

Gebruik van informatie en hulpbronnen

MW_SE_0557.jpg

Al in 2017 zijn de voorbereidingen gestart voor het programma ‘Tijd voor Zorg’ dat een sterke relatie heeft met het beter benutten van informatiemanagement ter ondersteuning van het primair proces.

Het programma kent een projectkalender 2018-2020. Het is de bedoeling dat het primair proces zodanig wordt ondersteund dat er meer ruimte komt voor persoonsgerichte zorg.

Enkele voorbeelden van projecten zijn:

  • Herontwerp en inrichting elektronisch cliëntdossier (ECD).
  • Herontwerp en inrichting multidisciplinair overleg (MDO).
  • Implementatie nieuw behandeldossier.
  • Implementatie nieuw elektronisch voorschrijfsysteem (EVS) en e-TDL.
  • Veilig mailen.
  • Capaciteitsplanning en zorglogistiek.
  • (Mee)roosteren.
  • Borgen informatiekwaliteit.

Tegelijkertijd is het de bedoeling dat alle processen opnieuw onder de loep worden genomen om ze te ontdoen van overmatige bureaucratie en de registratielast voor (zorg)medewerkers te verminderen. Het doel is om informatisering beter ten dienste te laten zijn van de (werk)processen.

Daarnaast is er onderzoek uitgevoerd naar de ICT-infrastructuur en de inzet en het gebruik van domotica. Acties zijn belegd voor 2018-2020.

Ook is het inventarisbeheer vernieuwd. Er komt een nieuwe applicatie die hoofden en management beter in staat stelt om de inventaris te beheren en waar nodig inventaris te vervangen.

Tot slot hanteert zMW een strakke plan- en controlcyclus om ontwikkelingen te volgen en na te gaan waar zaken verbetering behoeven. Hiertoe worden periodiek diverse standaardrapportages gemaakt, zoals:

  • Plan en control.
  • MIC/MIM en klachten.
  • Arbo en veiligheid van werk.
  • Externe, interne en thematische audits.
  • Kwaliteit en veiligheid van zorg.
  • Productie.
  • Financiën.
  • Ziekteverzuim.

Direct contact over wonen en zorg?

Onze klantenservice helpt u graag

(0487) 59 96 66
bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur Klantenservice@zmw.nl Contactformulier

Nieuws en berichten