Hoe gaan wij om met complimenten, suggesties en klachten?
Wij vinden het fijn als u tevreden bent over ons en horen graag wat u waardeert in zorggroep Maas & Waal. Dat inspireert en motiveert ons om iedere dag ons beste beentje voor te zetten. Wij stellen het dan ook bijzonder op prijs als u uw compliment of ervaring met ons deelt.
Hebt u een tip of suggestie hoe wij onze zorg en dienstverlening nog beter kunnen vormgeven, dan nodigen wij u van harte uit om dit bespreken met de leidinggevende of uw contactpersoon. Immers, in goed samenspel kunnen we kwaliteit van leven en zorg realiseren die past bij u en/of uw naaste.
Regelmatig laten wij cliëntervaringen Zorggroepbreed onderzoeken door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Hiertoe worden cliënten en naasten uitgenodigd voor een interview of het invullen van een vragenlijst over ervaringen, tevredenheid en suggesties. De uitkomsten bespreken wij met alle betrokkenen om vervolgens verbeterafspraken te maken.
Uiteraard lopen zaken soms anders dan u zou willen of beantwoorden we niet (geheel) aan uw verwachtingen. In zo'n geval rekenen wij erop dat u ons dit laat weten en er niet mee blijft rondlopen. Alleen zo kunnen wij samen met u naar een passende oplossing zoeken.
-
Waardering uitspreken
Op de website van Zorgkaart Nederland (zie ook 'Meer weten' aan de rechterkant van deze pagina) kunt u als cliënt en naaste uw waardering over ons aangeven. Deze website is speciaal ontwikkeld om waarderingen over alle zorgaanbieders in Nederland te verzamelen en publiceren. De reacties worden gebruikt om de zorg en dienstverlening te verbeteren. We stellen het erg op prijs als ook u op deze site uw waardering over ons achterlaat.
-
Klacht of melding van onvrede
Ook al doen wij ons best, het kan voorkomen dat u niet tevreden bent en een klacht wilt bespreken. Wij verzoeken u dit eerst met de persoon te doen die de hulp of dienst heeft verleend. Dat werkt vaak al verhelderend.
Komt u er met de medewerker en/of leidinggevende niet uit of gaat u dit gesprek liever met een andere persoon aan, dan kunt u uw klacht bespreken met de cliëntvertrouwenspersoon. Zij informeert u over de procedure, adviseert, biedt desgewenst ondersteuning en kan in uw situatie bemiddelen.
Wanneer er na tussenkomst van de cliëntvertrouwenspersoon nog geen oplossing naar uw tevredenheid is gevonden, dan kunt u uw klacht indienen bij de raad van bestuur. Hier kunt u ook rechtstreeks een formele klacht indienen. Als ten slotte na alle vormen van bemiddeling er geen oplossing is, heeft u ook het recht om uw geschil in te dienen bij de geschillencommissie.
Meer weten over de klachtenprocedure van zorggroep Maas & Waal, leest u in de folder ‘Een suggestie, een klacht of onvrede? Vertel het ons!’ Deze vindt u aan de rechterkant van deze pagina onder het kopje 'Meer weten?'
Direct contact over wonen en zorg?
Onze klantenservice helpt u graag
(0487) 59 96 66
bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur
Klantenservice@zmw.nl
Contactformulier
Website van Zorgkaart Nederland
Folder Een suggestie, een klacht of onvrede? Vertelt het ons!
Nieuws en berichten
-
04 maart 2024
Alzheimer Café Beuningen op maandag 11 maart over thema 'Verlies en Rouw'
Als u of uw naaste de diagnose dementie krijgt, komen er gevoelens van verlies en verdriet bij kijken. Uw toekomst komt er anders uit te zien dan u had bedacht. Tijdens het Alzheimer Café praten bezoekers erover met Jelle Backhuis, geestelijk verzorger bij ZinPlus. Lees meer >