Hoe gaan wij om met complimenten, suggesties en klachten?

MW_SE_0171.jpg

Wij vinden het fijn als u tevreden bent over ons en horen graag wat u waardeert in zorggroep Maas & Waal. Dat inspireert en motiveert ons om iedere dag ons beste beentje voor te zetten. Wij stellen het dan ook bijzonder op prijs als u uw compliment of ervaring met ons deelt.

Hebt u een tip of suggestie hoe wij onze zorg en dienstverlening nog beter kunnen vormgeven, dan nodigen wij u van harte uit om dit bespreken met de leidinggevende of uw contactpersoon. Immers, in goed samenspel kunnen we kwaliteit van leven en zorg realiseren die past bij u en/of uw naaste.

Regelmatig laten wij cliëntervaringen Zorggroepbreed onderzoeken door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Hiertoe worden cliënten en naasten uitgenodigd voor een interview of het invullen van een vragenlijst over ervaringen, tevredenheid en suggesties. De uitkomsten bespreken wij met alle betrokkenen om vervolgens verbeterafspraken te maken.

Uiteraard lopen zaken soms anders dan u zou willen of beantwoorden we niet (geheel) aan uw verwachtingen. In zo'n geval rekenen wij erop dat u ons dit laat weten en er niet mee blijft rondlopen. Alleen zo kunnen wij samen met u naar een passende oplossing zoeken.

  • Waardering uitspreken

    Op de website van Zorgkaart Nederland (zie ook 'Meer weten' aan de rechterkant van deze pagina) kunt u als cliënt en naaste uw waardering over ons aangeven. Deze website is speciaal ontwikkeld om waarderingen over alle zorgaanbieders in Nederland te verzamelen en publiceren. De reacties worden gebruikt om de zorg en dienstverlening te verbeteren. We stellen het erg op prijs als ook u op deze site uw waardering over ons achterlaat.

  • Klacht of melding van onvrede

    Ook al doen wij ons best, het kan voorkomen dat u niet tevreden bent en een klacht wilt bespreken. Wij verzoeken u dit eerst met de persoon te doen die de hulp of dienst heeft verleend. Dat werkt vaak al verhelderend.
    Komt u er met de medewerker en/of leidinggevende niet uit of gaat u dit gesprek liever met een andere persoon aan, dan kunt u uw klacht bespreken met de cliëntvertrouwenspersoon. Zij informeert u over de procedure, adviseert, biedt desgewenst ondersteuning en kan in uw situatie bemiddelen.
    Wanneer er na tussenkomst van de cliëntvertrouwenspersoon nog geen oplossing naar uw tevredenheid is gevonden, dan kunt u uw klacht indienen bij de raad van bestuur. Hier kunt u ook rechtstreeks een formele klacht indienen. Als ten slotte na alle vormen van bemiddeling er geen oplossing is, heeft u ook het recht om uw geschil in te dienen bij de geschillencommissie.
    Meer weten over de klachtenprocedure van zorggroep Maas & Waal, leest u in de folder ‘Een suggestie, een klacht of onvrede? Vertel het ons!’ Deze vindt u aan de rechterkant van deze pagina onder het kopje 'Meer weten?'

Direct contact over wonen en zorg?

Onze klantenservice helpt u graag

(0487) 59 96 66
bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur Klantenservice@zmw.nl Contactformulier

Nieuws en berichten

  • 10 december 2018 DemenTalent in Maas & Waler

    In de Maas & Waler stond een mooi artikel over DemenTalent in Beuningen. Hoe talentvolle vrijwilligers met dementie betrokken blijven bij de maatschappij door hun talent in te zetten. Lees meer >