lettergrootte wijzigen
10 sep 2020

Gratis kennisloket voor passende zorg

Per 1 juli 2020 is verzekeraar VGZ gestart met een nieuwe dienstverlening: het Kennisloket. Het Kennisloket geeft niet alleen klanten in de zorgkantoorregio’s van VGZ telefonisch advies in de zoektocht naar passende zorg, maar ook mensen die niet bij VGZ verzekerd zijn. Deze telefonische adviesdienst geeft advies over de verschillende domeinen (Wmo, Zvw, Wlz) heen, en ook voordat er een indicatie voor de Wlz door het CIZ is afgegeven. Juist in deze periode met corona worden mensen opgeroepen te bellen die twijfelen of vragen hebben over ouderenzorg.

De adviseurs van het Kennisloket zijn elke werkdag van 8.30 uur tot 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 088 – 131 1657. Ze helpen niet alleen klanten en hun naasten/mantelzorgers. Ook zorgaanbieders en medewerkers van gemeenten die vragen hebben worden geholpen. In verband met privacy mogen er alleen algemene vragen worden beantwoord. Voor klantspecifieke informatie moet de klant/naaste zelf bellen. 

 

Kennisloket.png

Direct contact over wonen en zorg?

Onze klantenservice helpt u graag

(0487) 59 96 66
bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur Klantenservice@zmw.nl Contactformulier

Nieuws en berichten

  • 13 april 2022 Hoe gaat het met de mantelzorgers van mensen met dementie?

    ​Mantelzorgers zijn onmisbaar in de zorg voor mensen met dementie. Alzheimer Nederland onderzoekt wat er leeft onder mantelzorgers. Zo kan ze beter opkomen voor hun belangen en voor de belangen van de mensen voor wie zij voor zorgen. Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mantelzorgers de vragenlijst van de Dementiemonitor Mantelzorg invullen. Lees meer >